miércoles, 20 de julio de 2022

 ALFONSO VI ȘI CASTELUL FUENTIDUENA (I)


Din ceea ce a fost odinioară o fortăreață înaltă cu turnuri înalte, pentru a apăra ținuturile de la sud de Duero, au rămas doar câteva stânci fără dinți, dar copilăria mea a fost cufundată în magia acelui rege legendar castilian care a fondat Bastionul Fuentidueña. Ruine misterioase, „castele din Spania”. Este ilegal să privați popoarele de legendele și mitologiile lor. Alfonso al VI-lea este prezentat ca un erou mitologic în istoria Castiliei.

Vărul meu Agustín și cu mine mergeam la afaceri pe un măgar sau pe bicicletă când bunicul nostru s-a îmbolnăvit în farmacia lui Villa. Am urcat pe versantul Fuente Caldera, unul dintre cele șapte rudale care alimentează Fuentesoto cu apă, iar când am ajuns pe traseul Pedrisa, am pedalat fără oprire prin praful alb al drumului, păduceli, niște migdal singuratic și slăbit și șapte refuzuri. toată istoria Castiliei a căzut asupra noastră când treceam podul roman. Șase nici măcar nu este un număr norocos, și tot ceea ce este considerat al șaselea este bun Alfonso al VI-lea, Sixtus al VI-lea, Alexandru al VI-lea, marele papă valencian, care nu s-a lipsit de nimic și chiar a avut aventuri amoroase și a născut copii. .

Vărul meu și cu mine a trebuit să batem cu voce tare la ușa de la intrare, pentru că farmacistul, un artilerist care a tunat de la exploziile din Bătălia de la Brunet, unde un obuz i-a smuls și piciorul, aproape că nu a auzit; era surd ca un tapion. Trebuie să fi fost coleg datorită frăției de suflete a celebrului „șchiop din Mamblas” pe care l-a cunoscut ulterior la azilul de bătrâni din Arevalo.

După un timp, apoticarul coborî, târându-și laba rece în sus pe scări. Pașii lui glorioși sfâșiați de război sunau și ei ca niște lovituri. A fost Don Euticio, un civil uriaș cu voce tare, care trebuie să-i fi speriat pe sergenți. Continentul său nu simțea prea mult sufletul său castilian. <<Cine s-a îmbolnăvit?>>. <<Bunicul>> <<Urmeaza-l pe Dumnezeu, omule; dar cu aceste pastile vei vedea cum se va face mai bine, chiar daca are prost control de sine in privinta prostatei>>.

Eu si Agustin luam pastile cu remediul (don Euthicio cu farmacopeea lui si solutiile lui pe care le-a citit doctorului Laguna in timpul liber, ii cunostea pe ai lui despre plante medicinale) ierburile au fost scoase din toate medicamentele homeopatice si abandonate in panica, lăsând în urmă acestui misterios un oraș ca un bastion pe malul Duratonului, unde s-au făurit numele și spiritul lui Alfonso al VI-lea. Șase/șase/șase, numărul care completează cercul și mi-am adus aminte de jurământul lui Santa Gadea (Myo Cid a fost arestat să meargă la rege să-și ceară nota), insultându-l pe Corpes, pe doamna Elvira și pe doamna Sol care erau din Oviedo și Zamora bine împrejmuită cu numele de Bellido Dolfos și fraze paradigmatice care și-au luat loc în limba noastră... Zamora nu se cucerește într-o oră, e rău să fii un cavaler care călărește fără pinteni... a, ce vasal bun, de-ar fi un domn bun!

Toate aceste scene mi s-au părut ca pe un altar gotic când m-am dus la farmacia lui Villa pentru pastilele pe care doctorul le prescrisese bunicului Benjamin. Mi-am adus aminte de lecțiile de istorie spaniolă pe care don Ramon Alonso ni le-a dat mai târziu în seminarul acelui manual, care avea o fotografie a castelului din La Mota pe un fundal gri și pe care le-am învățat în cor.

Toți acei găini care au fost absolvenți de liceu ai Planului de Educație creat de ministrul Pedro Sainz Rodriguez (legea sa a fost forja înțelegerii istorice, deoarece ne-a învățat să simpatizăm și să simțim vibrațiile măreției și contradicțiilor poporului nostru) au aparținut ultima colecție de cunoștințe istorice care a fost lipsită de generațiile ulterioare, nu partizană, tăiată sau manipulată de mâna neagră diabolică a răutății și a latinofobiei.

Nu contează că Franco l-a demis fără milă pe Don Pedro din postul său pentru că într-o noapte la Vitoria, în 1938, a coborât de pe vârfurile maro. Curriculum-ul său l-a făcut cel mai bun ministru spaniol al educației din ultimele decenii.

Datorită lui, am putut să învățăm despre istoria Spaniei, matematică, fizică și chimie într-un sistem de învățământ menit să educe tinerii cu idei clare, care astăzi nu există.

Don Pedro s-a alăturat lui don Juan și a complotat cât a putut împotriva regimului, scriind tratate de misticism. În ele s-a referit la magia numărului șase.

Sărmanul bunic Benjamin va muri de cancer de prostată. Dar, am pentru mine că aceste excursii la Villa de Fuentidueña pentru rețetele lor au fost bune pentru sufletul meu. De atunci, am visat la magia numărului 6.



ALFONSO VI A GĂSIT O REZOLUȚIE ÎN FUENTIDUEÑA, PERSECUȚAT DE FRATELE SĂU SANCHO (II)


Regele Ferdinand I, regele Castiliei, Asturiei și Leónului, a făcut greșeala de a-și împărți regatele între moștenitorii săi după moartea sa, iar cu această fiică a venit și prejudecată.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

   EL REDINGOTE DE LARRA Y EL LUCILO DE SAN FRUTOS Escribir es llorar, Larra dixit. Su redingote nos viste a todos de pardo silencio. Entre ...